mandag den 22. september 2014

mandag update

jeg er blivet færdig med halstørklæde i weekenden, og det er tagt i brug.
jeg glæde mig til at bruge den til vinter, med min mørkeblå vinterjakke, hvor tørklæde kan være et glad farver plet til de kolde måneder. 
det jeg er gå igang med nu, er vanter af det garn jeg fik af min svigerfamilie.
mine skal være i hvid og røde med et mønster af en stjerner. 









torsdag den 18. september 2014

sweater

Den strikke tøjet, som være i denne forrige mandag update er færdig. Det har faktisk være i en godt stykke tid. 
Jeg er rigtig glad for det den er bare lidt lange i ærme med som dan er det. Jeg denne brug mest, når det er lidt for koldt om aften. eller når jeg cykler ned i byen, hvis det har være for koldt til min sommejakke.
Det er strikket på en rundepinde der ved kun retmaske. 
Garn jeg har brugt er ragg- strømpegarn grå, hvid og orange. 
Jeg har et parre resten så skal lavet til strøm.

Opskrift er fra hjerte garn med nogle ændringer i mønstre. 


mandag den 15. september 2014

Mandag Update

Der jeg sidde og nørkler med lige nu, er et halstørklæde som skal være ca. 2 meter. 
Halstørklæde er design af Lene Randoff. Der går nok to uge så tro jeg den er færdig. 
Den strikkes i ren uld af mærket lillestrik.
Jeg har købt det da vi være med svigerfamillie i sommenhus i Lønstrup, hvor da være en garn butik og en del keramik og glaspusteri, hvor vi købt vinglas til min svigermor.




torsdag den 11. september 2014

Gaver med mulighed for at være kreativ

Jeg havde fødselsdag for noget tid side, og i dag skal omhandle en af de gaver jeg har fået. 
Jeg fik det bløde og dejlige garn, af min svigerfamilie. Som de havde købt, da de var på sommerferie i Norge. Efter deres udsagn er hel tosset med at strikke. (Det er også der Arne og Carlos kommer fra.) 
Med garnet komme også strikkehæfte med et hav af opskrifter på norsk, med i hæft er en forklaring på  de ord som ikke lige er til at forstå både til dansk, svensk, tysk og engelsk. 
Garnet er sandens garn alpakke. Jeg har fundt ud af hvad garnet skal bruges til, det skal laves om til at par vanter eller på norske Votter. de skal har det klassiske norske mønstre med stjerner. jeg håber der kan blive til to par vanter en med rødt mønster og en med blå mønster. 






tirsdag den 9. september 2014

Som tide kan flyve af stede.

Siden jeg har skrevet sidet, har jeg start et på et par ny strikke og hækling ting. 
i dags blogindlæg, ville omhandle en cardigan som jeg er færdig med. opskiften er Tusindfryds Yndlings Cardigan. 
Jeg har valgt at strikke den i farven koksgrå i Lama uld af strikkebogen.dk, det hele er købet hos Tusundfryd butik. 
vi besøgt hendens butik, da kærsten og svigerfar skulle løbe København marathon.
jeg fik købe garn til cardigan og et tæppe, jeg købet også knappen, sølv tråd til cardigan. Der komme også en broderisaks med hjem, som min mor skulle har i gave.  
Tusindfryd butik er hele klar en af de stede, som er et must hvis vi eller jeg skal til København igen. 
Hendens butik oser af hygge, hun rigtigt sødt, hun er rigtigt godt til at hjælp hvis man har brug for det. 
Hvis man ikke komme en tur til København, kan med besøgt hendes webshop http://www.tusindfrydcph.dk

hun har også en blog hvor man kan bleve inspieret: http://www.tusindfryd-blog.blogspot.dk

Tilbage til Cardigan 
Det har tag 4 månden og blive færdig med cardigan, der er også blive nørklet med andet end cardigan.
der er brugt: 
8 nøgler
7 knapper 
lidt sølv tråd i perle strik

man kan ikke rigtigt se det med sølv tråd er på skuldre. 
har er cardigan